Cj film studies172 davis silent cinema electronic music

BLAIR DAVIS OLD FILMS NEW SOUNDS SCREENING SILENT CINEMA WITH ELECTRONIC MUSIC Résumé Les diverses circonstances qui entourent le visionnement d ? un ?lm dans un cours de cinéma in uencent profondément la réaction des étudiants face à l ? ?uvre en question Que ce soit l ? information fournie au sujet du ?lm avant sa projection ou la qualité de la copie utilisée les choix de l ? instructeur peuvent avoir un impacte déterminant et parfois imprévu sur la réception du ?lm Cet article retrace les expériences d ? un instructeur qui a tenté d ? identi ?er les divers e ?ets sur les étudiants de la musique d ? accompagnement des ?lms muets Au cours d ? un visionnement en particulier une musique d ? accompagnement électronique a été très ef ?cace au près des étudiants Cela a mené à une série d ? expériences pédagogiques visant à déterminer si les étudiants répondent aux ?lms muets plus favorablement si l ? accompagnement est moderne plutôt que traditionnel Cette recherche a été entreprise non seulement pour répondre à mon propre besoin d ? améliorer mes méthodes d ? enseignement mais aussi pour fournir un modèle à d ? autres instructeurs qui veulent diversi ?er leurs façons de présenter des ?lms muets One of the simplest demonstrations that a ?lm studies instructor can undertake in the classroom involves familiarizing students with the di ?erence between ?lm and video projection From to I taught an introductory ?lm history course in the School for the Contemporary Arts at Simon Fraser University covering cinema ? s ?rst ?ve decades While approximately twenty- ?ve percent of the students taking this course were enrolled in the department ? s ?lm production major and were actively creating their own mm ?lms the remaining students were largely taking the course out of personal interest or to ful ?ll requirements for other degrees As such the majority of students were not necessarily familiar with the technical di ?erences between ?lm and video nor their variability in image quality In order to demonstrate this distinction a comparison was undertaken using the German expressionist ?lm The Cabinet of Dr Caligari Germany Robert Weine Starting from the beginning of the ?lm a DVD print was shown on screen via a data projector which ran for about ?ve minutes The same opening scenes of the ?lm were then projected via a mm projector and this is the format through which students viewed the entire ?lm This demonstration subsequently led to discussions in tutorials about the di ?er- CANADIAN JOURNAL OF FILM STUDIES ? REVUE CANADIENNE D ? ÉTUDES CINÉMATOGRAPHIQUES VOLUME NO ? FALL ? AUTOMNE ? pp - Cences between the ?lm and video image with many students noting that they had not necessarily been aware of the di ?erence in image quality until it was pointed out to them One problem with this teaching demonstration however was the fact that the mm print of Caligari had no musical soundtrack something that

  • 25
  • 0
  • 0
Afficher les détails des licences
Licence et utilisation
Gratuit pour un usage personnel Aucune attribution requise
Partager